Loading...
Trenutno ste u:  Medical  >  Izdanje Br. 53  >  Aktuelni tekst

Nesanica i homeopatija

Objavio   /  

Piše: dr Snežana Tomić, homeopat
Užurbani tempo života, bombardovanje informacijama, bukom, audio i vizuelnim stimulacijama, hronični stres, zabrinu­tost i anksioznost, samo su neki od mnogobrojnih činilaca nedostatka sna.

nesanicaUžurbani tempo života, bombardovanje informacijama, bukom, audio i vizuelnim stimulacijama, hronični stres, zabrinu­tost i anksioznost, samo su neki od mnogobrojnih činilaca nedostatka sna.

San, tako prijeko potreban za regenerisanje nervnog i imunog sistema, za mnoge ljude postao je vrijeme koje se uskraćuje na uštrb završavanja obaveza, gledanja televizije, korišćenja intern­eta. Iako je organizmu potrebno optimalno 6-8 časova spavanja, sve više je ljudi koji kradu sebi časove sna i time doprinose mental­nom i fizičkom zamoru i otvaraju put za razvoj mnogih zdravst­venih tegoba, kao što su: srčane bolesti, visok krvni pritisak, dijabe­tes, anksioznost i depresija, čir zeluca, zatvor.

U toku spavanja oslobađa se hormon melatonin koji uništava slobodne radikale i tako sprečava razvoj bolesti, npr. tumora, te nedostatak sna ili nesanica doprinose bržem razvoju ćelija tumora.

Nesanica utiče i na brži proces starenja, jer u toku sna pituitarna žlijezda oslobađa i hormon rasta. On pomaže da se osjećamo i izgledamo mlađe.

Jedna od studija pokazuje da je smrtnost od bilo koje bolesti 3 puta veća kod ljudi sa hroničnim nedostatkom sna.

Evo nekih od savjeta da lakše utonete u san:

1. Idite u krevet prije 23:00 časa. U periodu od 11 naveče do 1 ujutru organizam se najbrže oporavlja i tada se dešavaju važni biohemijski procesi, kao što je oslobađanje toksina iz žučne kese, npr. To znači da ako ste budni u tom periodu ovi otrovi zaostaju u jetri i još više pogoršavaju zdravlje. Nekada, kada nije bilo struje, ljudi su išli na počinak čim se smrkne i tako bili u skladu sa ritmom i ciklusima u pri­rodi.

2. Potpuno zamračite sobu u kojoj spavate. Ovo će omogućiti oslobađanje serotonina i melatonina, koji olakšavaju i produbljuju san. Svijetlo u sobi, makar i minimalno, remeti ovaj prirodni proces i doprinosi nesanici.

3. Izbjegavajte obilnu večeru minimum 3 časa prije spavanja. Posebno izbjegavajte konzumaciju sira, crvenog mesa, vina, alkohola, čokolade, slatkiša, kafe. Ove namirnice oslobađaju adrenalin, histamin i druge supstance koje će vas držati budnim. Ako patite od nesanice, razmislite o potpunom isključivanju supstanci koje sadrže kofein.

4. Ne pijte tečnost makar 2 časa prije spavanja, jer vas puna bešika može probuditi.

5. Ne gledajte televiziju, ne koristite internet i ne čitajte

2 časa prije spavanja. Ne idite ni na fitnes ili sport nekoliko časova prije počinka, jer će vas oslobođeni adrenalin držati budnim.

6. Šetnja u prirodi, parku, pored mora, kao i metode relaksacije, joga, meditacija, opustiće vas više nego hi-pnotičko gledanje ekrana televizije i kompjutera, čiji sadržaj i svijetlo drže nervni sistem u budnom stanju.

7. Večera koja sadrži zeleno lisnato povrće dobar je izbor za večernji obrok. Ovo povrće sadrži kalcijum i magnezijum koji djeluju kao prirodna pilula za spavanje jer opuštaju nervni sistem. Ćuretina je bolji izbor za večeru nego svinjsko i goveđe meso koje se teže vari. Ćureće meso sadrži triptofan, amino-kisjelinu koja doprinosi opuštanju nervnog sistema.

Homeopatski pristup tretiranja nesanice specifičan je po tome što se fokusira na cijelu osobu i na nesanicu gleda kao na jedan od simptoma većeg poremećaja Vitalne sile.

Sam problem nesanice nije dovoljan da bi se odredila terapija. Za to je potrebna iscrpna anamneza, tj. prikupl­janje podataka o pacijentovom zdravlju, načinu života, emo­tivnom i mentalnom stanju, stresu, generalnim fizičkim osobi­nama i tegobama. Tek kada se prikupe sve potrebne informacije i dobije kompletirana slika pacijenta i njegovog mentalnog, emotivnog i fizičkog stanja, pristupa se odabiru adekvatnog homeopatskog lijeka, individualno odabranog za datu osobu. Dijagnoza u homeopatiji ne znači mnogo, jer u praksi uglavnom većina ljudi s istom dijagnozom dobija različitu terapiju, biranu za osobu a ne za tegobu.

Nesanica je, uglavnom, samo dio većeg problema u fizičkom i mentalno-emotivnom poremećaju ravnoteže orga­nizma, te se homeopatskom terapijom djeluje na korijen, odnosno njegov uzrok.

S obzirom na to da djeluje na Vitalnu silu organizma, adekvatno odabran homeopatski lijek usloviće ne samo poboljšanje kvaliteta i dužine sna, već će djelovati i na poboljšanje stanja organizma uslovljenog drugim tegobama i simptomima koje osoba istovremeno ima, kao i na uravnoteženije mentalno-emotivno stanje.

Svi homeopatski ljekovi spravljeni su od prirodnih supstanci, uglavnom biljnog ili mineralnog porijekla, veoma su razblaženi, te je nastanak nuspojava i toksičnosti eliminisan. Oni ne izazivaju pospanost ni zavisnost i mogu se uzimati uporedo sa drugim, bez bojazni od kontraindikacija.

 

 

Piše: dr Snežana Tomić, homeopat

    Štampaj       Email
  • Published: 2121 days ago on Septembar 3, 2013
  • Objavio:
  • Last Modified: Septembar 3, 2013 @ 8:22 pm
  • Filed Under: Izdanje Br. 53
  • Tagged With:
  •             NOVI BROJ PDF

    center

  • center

  • center

  • center
     

    center
     

    center
     

    center