Loading...
Trenutno ste u:  Medical  >  Izdanje Br. 29  >  Aktuelni tekst

Kako da vam kardiohirurg bude prijatelj, a ne ljekar

Objavio   /  

Piše: dr Aleksandar Nikolić, kardiohirurg
Sedamdeset, osamdeset, pa i više godina vjerno će raditi bez i najmanjeg odmora. Mnogi drugi organi će možda otkazati prije njega, smanjiti funkciju, ali ono će nastaviti da kuca. Evo šta vi treba da uradite da biste olakšali rad srcu.

Sedamdeset, osamdeset, pa i više godina vjerno će raditi bez i najmanjeg odmora. Mnogi drugi organi će možda otkazati prije njega, smanjiti funkciju, ali ono će nastaviti da kuca. Evo šta vi treba da uradite da biste olakšali rad srcu.

Glavni uzročnici srčanih udara i kako ih izbjeći

1. Treba održavati zube u besprekornom stanju. Bolesti zuba, naročito prikrivene dugotrajne upale, vrlo su opa­sne.

2. Redovno mjerite krvni pritisak. Spavajte dovoljno, ali ne previše.

3. Ne uzimajte previše, svakodnevno i dugotrajno sredstva protiv bolova – ublažite uzroke tih bolova.

3a. Izbjegavajte dugotrajne i intenzivne napade držanja čudnih dijeta. Mediteranski stil ishrane, lagano i temeljno žvakanje i puno vode su sva dijeta koja Vam je potrebna.

4. Redovno razgovarajte s doktorom i recite mu sve što Vas muči. Bez dovoljno podataka ne može da postavi pravu dijagnozu.

5. Borite se protiv tjeskobe. Družite se s vedrim ljudima, gledajte i čitajte komedije, igrajte se s djecom.

6. Izbjegavajte vještačke zaslađivače, zašećerena pića, ener­getska pića i previše kalcijumovih dodataka ishrani.

7. Bježite od dima i prašine jer osim pluća, i srce teško podnosi zagađeni vazduh.

8. Iako preporučena, fizička aktivnost treba da bude razu­mna.

9. Pažljivo sa naglim promjenama temperature kada idu uz fizički napor. Previše topao ili hladan tuš može da bude posebno opasan.

Ko ima u srcu ima i u nogama – potrčite za nekim!

Dragi moji, naišao sam na odličan tekst o tome kako trčanje i izička aktivnost mogu da pomognu zdravlju srca. Ako Vam se slučajno baš sada dešava da „trčite za nekim”, nemojte se ljutiti, budite toj osobi zahvalni, jer je pozitivno uticao/uticala na Vaš kardiovaskularni sistem. Postoje brojni pozitivni učinci trčanja na zdravlje, a neki od njih su:

1. Lakše kontrolisanje tjelesne mase i/ili gubitak u težini (bez aerobnih treninga nema mršavljenja)

2. Povećanje mišićne mase

3. Dobar uticaj na kardiovaskularni sistem (ako trčite samo 15 km nedjeljno, smanjujete za 50% šansu da obolite od koronarne bolesti srca – tu spadaju infrakt, aritmija, angina pektoris…). Takođe, regulišete krvni pritisak.

4. Povećanje gustine kostiju

5. Stimulisanje lučenja hormona rasta (poznati uzimaju vakcine ovog hormona da bi izgledali mlađe)

6. Smanjenje vjerovatnoće dobijanja šloga/ infarkta mozga

 

Piše: dr Aleksandar Nikolić, kardiohirurg

    Štampaj       Email
  •             NOVI BROJ PDF

    center

  • center

  • center

  • center
     

    center
     

    center
     

    center