Loading...
Trenutno ste u:  Medical  >  izdanje br. 103  >  Aktuelni tekst

Magnezijum sprječava hipertenziju i aterosklerozu

Objavio   /  

Profesor dr Nebojša Tasić, kardiolog*
Institut za kardiovaskularne bolesti Dedinje, Beograd
* stručni konsultant u Poliklinici Rezidencija zdravlja Kerber

Svakodnevno je potrebno od 300 do 400 miligrama magnezijuma, ali, nažalost, primjetno je da ga ne unosimo u dovoljnim količinama. Razlog tome je nezdrava ishrana, ali i nedovoljan unos vode. Na duže staze ove navike uvijek vode pojavi kardiovaskularnih bolesti…

Uloga magnezijuma poznata je više stotina godina, ali se još vodi polemika o tome koji su njegovi najbolji izvori. Da bi srce radilo kako treba, neophodne su konstantne i adekvatne količine ovog minerala. Zato je važno da se magnezijum uzima iz prirodnih izvora kao što su hrana i voda, a tek potom iz mnogobrojnih suplemenata i drugih preparata.

Kolike su dnevne količine magnezijuma potrebne?

Svakodnevno je potrebno od 300 do 400 miligrama magnezijuma, ali, nažalost, primjetno je da ga ne unosimo u dovoljnim količinama. Razlog tome je nezdrava ishrana, ali i nedovoljan unos vode. Na duže staze ove navike uvijek vode pojavi kardiovaskularnih bolesti.

Zbog čega je ovaj mineral važan za rad srca i zdravlje krvnih sudova?

Najznačajnija uloga magnezijuma je u prevenciji pojave aritmije, hipertenzije i ateroskleroze. Zajedno sa kalcijumom on relaksira glatke mišiće krvnih sudova, a neophodan je i za rad ćelija srčanog mišića i ćelija mišića sprovodnog sistema srca.

Kako magnezijum utiče na opšte zdravlje?

Ovaj mineral potreban je za odvijanje više od 300 biohemijskih reakcija u tijelu. Veoma je bitan za sintezu DNK i RNK, što je od izuzetne važnosti za svaku ćeliju organizma. Pomaže da se održi normalna funkcija mišića i nerava, poboljšava imunološki sistem, reguliše nivo glukoze u krvi i utiče na očuvanje zdravlja kostiju i zuba.

Da li adekvatne količine magnezijuma mogu da pomognu u borbi protiv stresa?

Da, i to je apsolutno najpoznatije i njegovo najpovoljnije djelovanje. On direktno utiče na pravilan rad mišića i nerava, a to je često od presudnog značaja u prevenciji srčanog i moždanog udara.

Koji su simptomi deficita magnezijuma?

Simptomi koji ukazuju na njegov nedovoljan unos su stalan osjećaj umora, napetost, nervoza, stres, nesanica, grčevi, a ponekad i lupanje srca. S obzirom na to da je dio mnogobrojnih biohemijskih procesa u organizmu, njegov deficit uzrokuje mnogobrojne metaboličke poremećaje, a naročito nastanak dijabetesa.

 

Profesor dr Nebojša Tasić, kardiolog*
Institut za kardiovaskularne bolesti Dedinje, Beograd
* Stručni konsultant u Poliklinici Rezidencija zdravlja Kerber

    Štampaj       Email
  • Published: 258 days ago on Novembar 6, 2017
  • Objavio:
  • Last Modified: Novembar 6, 2017 @ 1:32 pm
  • Filed Under: izdanje br. 103
133 people follow medicalcg